...
27 Haziran 2011 Pazartesi
.:Pedro Soler-Gaspar Claus-2011-Barlande:.
01-Insomnio Mineral (Rondeña)
02-Guajira Borrachita (Guajira)
03-Barlande (Seguiriya)
04-Caminos
05-Caballitos De Mar (Alegria)
06-Sueños Indecisos (Tientos)
07-Rostro Descolorido (Saeta)
08-Encuentro En Brooklyn (Minera)
albüm bilgisi
Barlande için kısaca Viyolonsel ve Gitar'ın diyaloğundan ortaya çıkan hikayenin anlatıldığı bir albüm diyebiliriz demişler albüm tanıtım yazısında..
Pedro Soler
1938 yılında doğan Pedro, Flamenko müziğinde Flamenko'nun gelişmesindeki altın çağda önemli bir rol oynamış müzisyendir. Yaşamı boyunca gitar çalmak ve gitarı öğrenmek için büyük bir istek duyan sanatçı Pepe de Badajoz'un vasiyeti altında müzik çalışmalarına başladı. Duyu ve deneyimlere açık bir bakış açısı olduğundan müzisyenlerin ayak izlerini takip etmeye başladı.
Yıllarca bu büyük ustaları takip ederek, nesilden nesile aktarılan bu mirası korumak ve kendini ifade etmek için bir çok müzisyenle çalıştı-Renaud Garcia Fons, Ravi Prasad, Kudsi Erguner vb. bunlardan sadece bir kaç tanesi. İzlediği bu yol onun gitar çalışındaki parlak virtüözlük aşamasına gelmesine sebep oldu.
İspanya ve Endülüs özerk bölgesi Pedro'nun müzik yaşamında önemli yerlerden biridir. Bugün flamenko gitaristleri arasında önemli bir yerdedir.
diğer albümleri
-Les Riches Heures du Flamenco
-Grands Cantaores du Flamenco-Pepe de la Matrona
-Grands cantaores du Flamenco-Jacinto Almaden,
-Arte Flamenco-Vol.1
-Arte Flamenco-Vol.2
-Arte Flamenco-Vol.3
-A Flamenco Guitar Recital
-Poèmes d'Andalousie et Guitare Flamenca with Marie-Rose Carlie
-Diálogo with Nonato Luiz
-La Guitare Flamenco
-Fuentes
-Sombras
-L’Orient de l’Occident with Kudsi Erguner
-Suite Andalouse with Renaud Garcia-Fons
-Ravi Prasad & Pedro Soler
-Près du coeur sauvage with Beñat Achiary
-La Cité Invisible-Rencontre à Casablanca with Achiary/Bacan/Bekkas/Lopez/
-Luna Negra
Gaspar Claus
Gaspar bir çellist olarak dünyanın sayılı çellocuları arasına girecek gibi gözükürken kafasındaki bazı düşüncelerin yarattığı çatışma akademik formu reddetmesine sebep olmuştur. Çünkü o farklı bir güzelliğin peşindeydi. Bu sebeple Perpignan Konservatuarından ayrılarak farklı çalışma yoluna gitti.
Viyolonselin sesindeki ham ses ve ürettiği dokunun klasik müziğin dışındaki gelişimini merak ettiğinden sıra dışı bir müfredat programı doğrultusunda bir keşiş gibi bu yönde arayışlara girdi. Öylesine farklı bir sevgisi vardı ki bu çalgıya, bu arayışlar sırasında zaman zaman Viyolonsel onun en yakın arkadaşı ve sırdaşı gibi oldu.
Japonya'dan Sashikko M, Yoshihide Otomo, Keiji Haino, Fransadan Catherina Jauniaux, Benat Achiary, Nosfell gibi müzisyenlerin bakış açısına benzer bir çalışma içerisine girdi.
Ayrıca geleneksel müzik dışında Moğolistan, Mali, Japonya gibi ülkelerin müzikleriyle de uğraştı. Elektronik müzikle de ilgilenen sanatçı müziğin sonsuz serüveninde sürekli bir arayış içindedir
Bu da "Pedro Soler et Benat Achiary-Pres du Coeur Sauvage" albümünden bir parça:
web sayfası
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
ku ba ba..
Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da...
...
Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir.
...
O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir.
...
Bu blog ise kadına ve müziğe yani,
hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..
0 yorum:
Yorum Gönder