...

Ku-Ba-Ba Blog'taki yazılar ve album tanıtımları Motet & Sudaay tarafından hazırlanmaktadır-Müzik dünyasında belli bir değer yaratmış isimlerin tanıtılması amacıyla hazırlanmış bir blogtur..

6 Ağustos 2009 Perşembe

Makam-SkanZen


01.Gyöngyvirág
02.Akármerről fújjon
03.Kerek a szőlő
04.Elindultam
05.Édesanyám
06.Fúdd el jó szél
07.Kiszáradt a tóból
08.Tilinkós
09.Estéli imádság
10.Vadászat

Müzisyenler;

Lovász Irén - voice
Bognár Szilvia - voice
Grencsó István - sax, "tilinkó", harp
Thurnay Balázs - kaval, udu, flutes, vocals
Bencze László - double bass, piano
Krulik Eszter - violin
Mizsei Zoltán - sansa, chimes, vocals
Gyulai Csaba - udu, debourka, viola
Krulik Zoltán - guitar, piano,
Lengyelfi Miklós - bass
Szőke Szabolcs – gadulka

Şifre=www.kevokmusic.com


albüm bilgisi

Oldukça ilginç Macar bir gurup Makam.

Hemen her albümünde farklı tınıları yakalamak söz konusu olmakla birlikte işin özünde Balkan ve özellikle Türk müziğine özgü makamları kullanmayı hiç ihmal etmiyor.Dünyaya ait hemen hemen tüm ritimler ve ezgilerle Afrika’dan, Asya’ya özellikle Balkanlara uzanan geniş bir yelpazenin içinde müzik yapmaya çalışırken her albümlerinde bu farklılıkları kullanıyorlar. Bütün bunları yaparken kendi topraklarının müzikleriyle bizlere hiç yabancı gelmeyecek tınıları kullanmada ustalar. Niye derseniz?

Cumhuriyet sonrasında Türk müziğinin evrensel bir şekil alması amacıyla kolları sıvayan o zamanın aydınları, yurdun her köşesini didik didik tarayıp ülkemize ait ezgileri notaya alırken en büyük yardımcımız müziğin evrenselliğine inanmış Macar besteci Bela Bartok'tu.Türk müzisyenlerle birlikte ülkemizin hemen her yerine giderek müziklerimizin notaya alınmasında en büyük katkı bu Macar bestecinindir.

Kelime olarak “Makam” İran ve Arap kökenli olup müzikteki tonalite anlamındadır. Batı oluşturduğu 24 tonla birlikte yıllarca sayısız eser vermiştir. Ancak 1920 li yıllarda besteci Schoenberg le birlikte ortaya konulan 12 ton sistemiyle tonalite yapısı derinlik kazanırken sisteminin dışında algılanan doğu ya ait tonlar aşağılanmıştır.Schoenberg batının bu katı sistemini eleştiren ve batı müziğinde yepyeni ufuklar açan ilk bestecidir.Oysa doğu kendini bildiğinden beri batının ret ettiği yarım seslerle kendine özgü makamlarını çoktan yaratmıştı.Doğu müziğinin zenginliğinde yarım seslerin kullanılmasıyla doğru orantılı olarak gelişen çalgılar bu müziğin zenginliğine de katkı sağlıyordu aslında.Bu sebeple perdesiz olan çalgılar batı tarafından yıllarca ret edildi ve bu müzik bu özelliğinden dolayı kaypak olarak nitelendirildi.Batı, Doğunun perdesiz çalgılarını ve makamlarını yıllarca yerden yere vurduğunda ise unuttuğu bir şey vardı.

En doğal enstruman, insan sesidir ve onda da perde yoktur.

Şimdi onların torunları olan bu dost gurup Bela Bartok tan miras aldığı bizim müziğimize ait olan yarım sesleri ve yarım seslerle oluşan kendimize ait tonalite sistemini eserlerinde bol miktarda kullanmakta. Zaman zaman da Türk çalgılarını kullanmaktadır.Ayrıca eserlerini dikkatli bir şekilde incelediğimizde Macaristan'a ait folk ezgilerinin yine jazz' la ufak bir şekilde de olsa harmanlaşmış şeklini görmekteyiz. Anzix albümü bana göre içlerinde en iyi olandır. Jazz'ın böylesine güzel aralara serpiştirildiği nadir etnik müziklerden.

Edasenya kedvesem ve A don kaynar fedöl favori parçalarım..

diğer albümlerinden

Makam and Lovasz Iren-Szindbad
Makam-Anzix
Makam and Bognar Szilvia-Almanach
Makam-Lovensz Iren-9Colinda



0 yorum:

Yorum Gönder

ku ba ba..

Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da... ... Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir. ... O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir. ... Bu blog ise kadına ve müziğe yani, hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..