...

Ku-Ba-Ba Blog'taki yazılar ve album tanıtımları Motet & Sudaay tarafından hazırlanmaktadır-Müzik dünyasında belli bir değer yaratmış isimlerin tanıtılması amacıyla hazırlanmış bir blogtur..

23 Temmuz 2009 Perşembe

.:Rodrigo y Gabriela-2006-Rodrigo y Gabriela:.



1-Tamacun
2-Diablo Rojo
3-Viking Man
4-Satori
5-Ixtapa
6-Stairway to Heaven
7-Orion
8-Juan Loco
9-PPA


albüm hakkında

Sizlere benim için son derece önemli bir müzisyeni anlatmak istiyorum. Kuşkusuz birbirinden önemli sayısız müzisyen vardır, ve benim içinde bunların ayrımını yapmak bir çok anlamda zordur. Ama zaman zaman birileri o anın beraberinde taşıdığı önemle ortaya çıkabilir.

Geçen sene yine bu zamanlarda dersine girdiğim lise öğrencilerine bir konuyu anlatmak için bir video kullanmıştım. Amacım insan denilen ilginç yaratığın yeteneklerinin sonsuzluğu ve becerilerinin sınır tanımayan yönlerini müziksel olarak ortaya koyabilmekti.

Videoyu hiç olmadıkları kadar sessiz ve kocaman açılmış gözleriyle izlediler. Sonrasında da birkaç dakika konuşamadılar. Bazıları “ben artık elime gitar almam” bile dedi. Rodrigo ve Gabriela ikilisiydi bu müzisyenler.

Bu iki genç müzisyen klasik gitarla harikalar yaratıyorlardı. Klasik gitarı aynı zamanda bir vurmalı çalgı gibi de kullanabiliyorlardı. Led Zeppelin den tutun Metalicca ve kendi ulusal parçalarına kadar her parçayı iki gitarla bambaşka bir şekle büründürüyorlardı.

Konservatuarda piyano öğrenmeye başladığım yıllarda o küçük ben piyano öğretmenimin bazı cümlelerini hiç anlayamıyordum. Hatta korkmaya başlamıştım öğretmenimden anlamsız şeyler söylüyordu, deli olabilirdi…

"Hayır Sanem!!! Öyle değil, içine gir, onu parçan yap, o senin bir parçannnnnn, bütünleşmelisinnnn..."

gibi sözlerini önceleri hiç anlamıyordum. Sonra anladım tabii. Bu ikili de gitarı işte aynı bu duyguyla çalıyorlar. Elleri kolları bedenlerine ait her parça gitarla öylesine birleşiyor ki, gitar sanki onların bedeninin bir parçası.

Bir çok kez bu videoyu dostlarımla da paylaştım. Sizlerle de paylaşmak istiyorum ve bu ikilinin bir albümünü de bulacaksınız. Son zamanlarda kendimi bir çok anlamda yorgun hissetmeme rağmen ve bu yükleme ekleme işine bir süre ara vermek istememe rağmen dostlarımdan gelen bence son derece anlamlı sözlerle bir parça toparlayabildiğim enerjiyle bence dünyanın en güzel ve en yetenekli ikilisini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Haklısın sevgili dostum Alper, sözlerine aynen katılıyorum.Ve sözlerinle bitirmek istiyorum;

“Gençlik, tutku, enerji, emprovizasyon, frigyan dizi, andaluza, gendeki çingene ruhu ve yetenek...

Tanrı burada”

diğer albümleri

studio albums

2002-re-Foc
2006-Rodrigo y Gabriela
2009-11:11
2012-Area 52

konser albümleri

2001-Fog
2004-Live: Manchester and Dublin
2007-Live Session
2008-Live in Japan
2011-Live in France

0 yorum:

Yorum Gönder

ku ba ba..

Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da... ... Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir. ... O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir. ... Bu blog ise kadına ve müziğe yani, hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..