...

Ku-Ba-Ba Blog'taki yazılar ve album tanıtımları Motet & Sudaay tarafından hazırlanmaktadır-Müzik dünyasında belli bir değer yaratmış isimlerin tanıtılması amacıyla hazırlanmış bir blogtur..

10 Temmuz 2010 Cumartesi

.:Dave Holland-Pepe Habichuela-Hands-2010:.



1. Hands (Fandango De Huelva)
2. Subí La Cuesta (Tangos)

3. Camarón (Taranta)

4. The Whirling Dervish

5. Yesqueros (Media Granaina)

6. El Ritmo Me Lleva (Rumba)

7. Bailaor (Seguiriya Cabal)

8. Joyride

9. Puente Quebrao (Buleria)

10. My Friend Dave (Solea)

Dave Holland- Bass
Pepe Habichuela- Spanish guitar
Josemi Carmona, Carlos Carmona–Spanish guitar
Israel Porriña “Piraña”
Juan Carmona- Percussion



albüm bilgisi

1948 doğumlu bu büyük İngiliz kontrobasçı, bu albümüyle alışık olduğumuz Dave Holland özelliklerinin dışına çıkmışa benziyor.

Jazz müziğinin en büyük ustalarından biri olarak kabul edilen sanatçı bu albümüyle flamenko tarzında bir müzik yapmış arkadaşlarıyla.

Gerçekten sıra dışı bir albüm olduğunu söylemeliyim.

Dave Holland bir çok ünlü sanatçıyla birlikte çalışmış sanatçılardandır. Onu ilk defa Miles Davis ile birlikte yaptıkları çalışmalarda tanıdık.

Miles Daves'ten sonra Chick Corea ile yaptığı çalışmalar, Stan Getz'e destek vermek amacıyla birlikte yaptığı diğer çalışmalar, Thelonious Monk birlikte müzik yaptığı sanatçılardan sadece bir kaçı, daha doğrusu ilk akla gelenler...

Gerçekten bu zor çalgının, en büyük ustalarından olan Dave Holland'ın müziği ve genel anlamda yaşamla ilgili sorulara verdiği cevaplar da bir o kadar güzel.

İşte onlardan bir kaçı;

" Sanat, bütün boyutlarıyla insanı yansıtır. Müzik benim için ilk günden bu yana aynı zamanda bir yolculuk, kendimi keşfetme yolculuğu. 40 küsur yıldır yürüdüğüm bir yol."

"Hayatta, müzikte bazen lider olursunuz; bazen liderin peşine takılan mürid. İkisini de öğrenmek lazım. Grubumla çalarken bile bazen lider konumundayım, bazen sadece grup üyesi. Topluma karıştığımda da bazen lider konumundayım, bazen de liderin peşindekiler arasında."

" Müzik sosyal bir etkinlik. Hem kişisel, hem sosyal özellikleri var. Tıpkı hayat gibi. Güçlü bir birey olmalı, aynı zamanda grup içinde yaşamasını bilmeli. Diğerlerini desteklemeli, yardım etmeli."

"Evet hem sufi geleneğinden hem de diğer geleneklerden eserleri okuyorum. Beni ilk etkileyen 1960'larda ABD'de yayımlanan İnayet Han'ın iki ciltlik eseriydi. Ardından Afganistan'dan İdris Şah'ın kitaplarını okudum. Peygamberin soyundan gelen İdris Şah, İngiltere'de bir üniversitede öğretim üyesi. Sufi geleneği üzerine birçok kitabı İngilizce'ye çevirdi, birçok kitap yazdı, konferans verdi. Sufi geleneğini Batı'da yaymaya çalıştı, bunda başarılı oldu. Bu iki sufinin yanı sıra Mevlana Celalettin Rumi başta olmak üzere birçok yazarın eserlerini okudum. Okudukça kendimi buldum."

"Ne Hıristiyan ne Müslüman ne de Budistim. Hiçbir dine bağlı değilim. Sadece bir insanım. Tüm büyük ustalardan öğrenmeye çalışıyorum. Muhammet, İsa, Buda ve diğerleri hakkında okuyorum. Yaşamayı, insan olmayı öğrenmeye çalışıyorum."

"Bu dünyada hiçbir şey kusursuz değil. En güzel çiçek, en güzel taş bile. Mükemmel olmadıklarını söyleyebilirsiniz, ama onlar bu özellikleriyle de mükemmel kabul edilebilir. Müzik de öyle. Emprovizasyon besteciliğin bir uzantısı. Doğaçlama yaparken müzik dilini kullanıyorsunuz. Beste yaparken kullandığınız gibi melodi ve ritm oluşturuyorsunuz. Doğaçlama bir tür anlık bestecilik. Doğaçlamada kullandığım ölçütleri bestelerimde de kullanıyorum. 1983'te solo çelloyla "Life Cycle" albümünü kaydettim. Neredeyse tümü emprovizeydi. Beste yaparken de melodi ve ritmleri aynı şekilde yaratıyorum."




diğer albümler

-1971 - Music from Two Basses-with Barre Phillips
-1972 - Conference of the Birds
-1976 - Sam Rivers/Dave Holland Vols. 1 & 2
-1977 - Emerald Tears
-1982 - Life Cycle
-1983 - Jumpin' In
-1984 - Seeds of Time
-1987 - The Razor's Edge
-1988 - Triplicate
-1989 - Extensions
-1990 - Question and Answer-with Pat Metheny
-1993 - Ones All - Intuition
-1995 - Dream of the Elders
-1998 - Points of View
-2000 - Prime Directive
-2001 - Not for Nothin'
-2002 - What Goes Around
-2003 - Extended Play:Live at Birdland
-2005 - Overtime
-2006 - Critical Mass
-2007 - Live at The Monterey Jazz Festival
-2008 - Pass It On
-2010 - Pathways

web sayfası




0 yorum:

Yorum Gönder

ku ba ba..

Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da... ... Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir. ... O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir. ... Bu blog ise kadına ve müziğe yani, hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..