...

Ku-Ba-Ba Blog'taki yazılar ve album tanıtımları Motet & Sudaay tarafından hazırlanmaktadır-Müzik dünyasında belli bir değer yaratmış isimlerin tanıtılması amacıyla hazırlanmış bir blogtur..

31 Aralık 2009 Perşembe

Tango Passion-4CD




CD1
1-01-Raul Monti-La Cumparsita
1-02-Maria Grapa-El Choclo
1-03-Sexteto Mayor-Volver
1-04-Florindo Sassone-La Paloma
1-05-Neotango-El Amanecer
1-06-O.Ferrari-R.Monti-Aquella Noche
1-07-Neotango-Por Una Cabeza
1-08-E.Martelli-R.Monti-Recordando
1-09-F.Sassone-Pescadores De Perlas
1-10-Sexteto Mayor-Orgullo Criollo
1-11-Escuela De Tango-Tanguero De Ley
1-12-Sexteto Mayor-Malena
1-13-Sexteto Mayor-Bailonga-Milonga
1-14-El Arranque-Milongueo Del Ayer
1-15-A.Piazzolla-Goyeneche-Vuelvo Al Sur
1-16- F.Canaro-A.Arenas-Adios Pampa
1-17-F.Sassone-La Cancion De Violeta
1-18-Orquesta El Arranque-Fruta Amarga

CD2
2-01-F.Sassone-El Escondite De Hernando
2-02-S.Mayor-Milonga De Mis Amores
2-03-Carlos Gardel-Adios Muchachos
2-04-F.Sassone-A La Luz De La Luna
2-05-Sexteto Mayor-Canaro En Paris
2-06-Trio Pantango-A Media Luz
2-07-N.Marin-R.Monti-Cuanto Dolor
2-08-O.Ferrari-R.Monti-Suenos Del Ayer
2-09-E.Rivas-R.Monti-Los Paga La Noche
2-10-Florindo Sassone-Ojos Negros
2-11-Alberto Gomez-Yira Yira
2-12-Sexteto Mayor-Don Juan
2-13-F.Sassone-Tango De Las Rosas
2-14-A.Adorjan-Jorge Vega-Jalousie
2-15-Astor Piazzolla-Libertango
2-16-Sexteto Mayor-La Peregrinacion
2-17-Andres Linetzky-Neotango-Papusa
2-18-Carla Pugliese-E.Romeo-El Piropo
2-19-Astor Piazzolla-Oblivion





CD 3
3-01-Astor Piazzolla-Libertango
3-02-Raul Monti-Tango Del Mar
3-03-Astor Piazzolla-Tango Tango
3-04-R.Galliano-Pari's Tango-Sensuel
3-05-M.Mastroianni-Nicola Piovani-Caminito
3-06-N.Marin-Raul Monti-Sin Tu Amor
3-07-Florindo Sassone-Tango Azul
3-08-Astor Piazzolla-Meditango
3-09-Jose Colangelo Orquesta-Otonal
3-10-B.Pugliese Orquesta-Sin Palabras
3-11-C.Cristal-R.Monti-Mi Hermana Yo
3-12-Raul Monti-El Compadrito
3-13-Barbara Luna-Rosas Secas
3-14-Maria Kalaniemi-L' Accordioniste
3-15-Leopoldo Federico Trio-Metejon
3-16-Dario Vitale-Beba Pugliese
3-17-Hector Pilatti-Neotango-E.De Barrio
3-18-Beba Pugliese Orquesta-El Juguete

CD 4
4-01-Astor Piazzolla-Koop-Vuelvo Al Sur
4-02-A.Linetzky-E.Romeo-Sentimientos
4-03-Gotan Project-Epoca
4-04-Appart-Torpedo
4-05-Astor Piazzolla-Alex Kid-Luna
4-06-Barbara Luna-Tango Negro
4-07-Astor Piazzolla-Adios Nonino
4-08-N.Mavroudis-P.Margaris-Tango
4-09-Ondanuova-Tres Tango
4-10-Astor Piazzolla-Novitango
4-11-Tchen Tchen-Sudamerica Grace
4-12-Astor Piazzolla-J.Arnold-Calambre
4-13-In Grid-In Tango
4-14-A.Linetzky-E.Romeo-Compadre
4-15-Ferrari-Mendoza-Pugliese-PorEst



albüm bilgisi

Tango sözcüğünün dilbilimde kesin bir kökeni yoktur. Afrika dillerinde kullanılan bir yer adından veya Latince'deki tangere (dokunmak) fiilinden türemiş olma olasılığı büyüktür. Tango kelimesi aynı zamanda Latin Amerika'da çok geniş bir siyahi topluluk tarafından kullanılmaya başlandı. Önsevişmedir, Arjantin pavyon ve genelevlerinden dünyaya yayılmıştır. Dansı erkeğin yönlendirmesi bu yüzden olabilir.

Önceleri pek çok dans çeşidinden biri olan tango, kısa sürede halk arasında çok popüler bir hale geldi. Tiyatrolar ve laternalar sayesinde varoşlardan yüzbinlerce Avrupalı göçmenin yaşadığı fakir işçi sınıfı mahallelerine hızla yayıldı. Kısa sürede sokaklar, barlar ve üst tabakanın buluştuğu mekanlarda tango dansı görülmeye başlandı.

20. yüzyılın ilk yıllarında, Buenos Aires'ten dansçılar ve orkestralar Avrupaya yolculuklara başladılar. Avrupanın ilk tango çılgınlığı Paris'te başladı ve bunu Londra, Berlin ve diğer başkentler takip etti. 1913'lerin sonlarına doğru, bu dans New York'u ve Finlandiya'yı da etkisi altına aldı. Türkiye'de de Cumhuriyetin ilanı ile oluşan çok sesli müzik gelişimi ile, tango sevilmiş ve yayılmıştır.

Bugüne kadar "Tango"yla ilgili yazılmış en güzel yazıyı da sunalım keyifler tam olsun..

"Zeynep Oral -Sevişmenin Adı Tango"

Arjantin üzerine yazılmış en güzel kitaplardan birinin yazarı Piere Kalfon, "Sıradan bir Arjantinli" tarifini şöyle yapar:

"Kazana, sırayla şunları koyun : Bir adet geniş kalçalı Kızılderili kadın ; iki adet İspanyol binici; üç adet iyice ezilmiş Gauço (melez); bir adet İngiliz seyyah; yarım baş Bask çiftçi; bir tutam zenci. Kısık ateşte üç yüz yıl kadar kaynatın. Helmini dökünce, çabucak beş adet İtalyan köylü (İtalya'nın Güney'inden gelenler tercih edilir), bir adet Polonyalı Yahudi, dörtte üç baş Lübnanlı tüccar ve bütün olarak bir adet Fransız fahişe ekleyin. Elli yıl dinlendirip öyle servis yapın."

Birkaç akşam önce Mydonose Showland'de Arjantin'den gelen "Tango Pasion" topluluğunun, "Sexteto Mayor"orkestrası eşliğindeki nefes kesici gösterisini izlerken yukarıdaki tarifi düşünüyordum..

Briyantinli saçlar, yüksek topluklu bilekten atkılı ayakkabılar, vücudu giydiren değil, neredeyse soyan giysiler, dişinin de dişisi bedenler, uzayıp giden bacaklar, derin mi derin yırtmaçlar, siyah dantelin, gümüş pırıltıların arasından sıyrılan fildişi ten. Bütün bu görsel özelliklere meydan okuyan hareketler. Gözün, yakalamaya yetişemediği uçan ayaklar. Her şeye egemen olan duygu yoğunluğu. Sessizce konuşan yüzler, çığlık çığlığa bedenler...

Kadın ve erkek, sahnedeydiler. Dans ediyorlardı. Hayır, sevişiyorlardı. Dansın adı, sevişmenin adı Tangoydu..

"Tarife"ye dönüyorum : Kazana "beş İtalyan köylü" attığınız yerde durun: İtalyan göçmenler geldiler ve Buenos Aires limanına yerleştiler ve "Portenos"lara karıştılar.

"Portenos", yani liman adamları. Köylerden gelmişlerdi kente. Küba'nın neşeli "Habenera" şarkılarını, Brezilya'dan güneye inen zenci ritimlerini dolamışlardı dillerine. Gitar eşliğinde şarkı söylemeye, küfüre, argoya, erkek erkeğe yaşamaya alışıktılar. Kadına hasret, terk ettikleri yörelere hasrettiler. İtalyan göçmenlerin aralarına karışmasıyla tango çıktı ortaya. Geçen yüzyılın ortalarındaydı...

Önceleri yalnız gitar, flüt ve keman eşliğinde söylenen tangolara, bir Almanın icadı olan, akordeona benzeyen "Bandaneon" eklenince (Almanın adı Band'dı) tangolar daha da hüzünlendi. Limandaki barlarda, genelevlerde, "aşağı tabakanın" eğlencesi olan tangolar, önceleri Buenos Aires'i çok şaşırttı. Hele tango dansı! Kadın erkek birbirine yapışık dans ediyorlardı: Bedenleri yapışık, bacaklar birbirinin arasındaydı. "Ahlaksızlık" diye hüküm verdi kentsoylu sınıf! Ama ozanlar sınıfı, tangolarını limandan, kent kahvelerine taşımakta gecikmedi.

1917'de Carlos Gardel, ilk tangosu "Mi Noche Triste", "Hüzünlü Gecem" şarkısını söylediğinde , liman söyleminden uzaklaşıp, yaşamın her alanını kapsayan dizelere yer veriyordu. Carlos Gardel tangoyu tüm Latin Amerika'ya ve Hollywood aracılığıyla dünyaya tanıtacaktı.

Tango, 1920'lerde, 30'larda Avrupa'da bir salgına dönüşünce, Arjantin'de de herkes tarafından benimsenecek, milli kimliğe dönüşecekti. 1940'larda tangolarda açık saçık sözler ve küfürler, yasayla yasaklanacaktı. Peron'un kimi tangoları yasaklama gerekçesi ise, "ahlaka aykırılık" değil, yokluktan ve yoksulluktan söz etmeleriydi...

Koltuğuma gömülmüş, Tango Pasion topluluğunun ustalığını, mükemmelliğini, bu dansa kattığı çağdaş yorumu izliyorum. Kulaklarımda Astor Piazzolla'nın müziği, özlemi, şehveti, aşkı, tutkuyu izliyorum.

Kadın ve erkek, sahnedeydiler. Dans ediyorlardı. Hayır, sevişiyorlardı.
Sevişmenin adı Tangoydu...

0 yorum:

Yorum Gönder

ku ba ba..

Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da... ... Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir. ... O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir. ... Bu blog ise kadına ve müziğe yani, hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..