...

Ku-Ba-Ba Blog'taki yazılar ve album tanıtımları Motet & Sudaay tarafından hazırlanmaktadır-Müzik dünyasında belli bir değer yaratmış isimlerin tanıtılması amacıyla hazırlanmış bir blogtur..

30 Ağustos 2009 Pazar

.:Shovket Elekberova Mahnıları:.





-A Ceyran
-Adını Ellere Yaydın
-Ah Niye Gelmeden Harda Galdın
-Alagöz
-Aldatmayaq Bir-Birimizi
-Ana Laylası
-Ana
-Anam Yadima Düstü
-Anamin Laylasi
-Aparmağa Gelmişik
-Araz Üstü Seherim
-Arazim
-Arzular
-Axsam Mahnisi
-Ay Gız Ay Gız Amandır
-Ay Qara Qiz
-Ay Qiz
-Ayrılma Menden
-Azerbaijan
-Ağ Xalatli Hekimler
-Ağ Çiceyim
-Ağlaya Ağlaya
-Baharda Benfışana
-Baki Geceleri
-Bayram Shamlari
-Bir Kenül Sindirmisham-II
-Bir Kenül Sindirmisham
-Bir Konul Verdim
-Bir Xumar Baxishla
-Bu Dünya
-Bülbüller Oxur
-Ceyranim Gel
-Daglar
-Dalgalar
-Dedi Telesme
-Deli Ceyran
-Dereler
-Dereler2
-Dilkesh Tesnifi
-Durnalar
-Ey Dan Ulduzu
-Gadan Alım
-Gara Gözün Aldı Canım
-Geceler
-Gel Bize Yar
-Gel Seherim
-Geldi Xos Bahar
-Gelmedi
-Gelmedin
-Getme Amandi
-Gozum Dushdu
-Gozune Qurban
-Gullu
-Gurban Adına
-Gül Mene
-Hardasan
-Kesme Shikeste
-Kesme Sikeste
-Küsüp Menden
-LirikMahni
-Mehebbet
-Meni Candan Usandırdı
-Neycun Gelmedin
-Oxu Tar
-Qadan Alim
-Qara Göz
-Qarabag
-Qelbimde Qaldin
-Qemqin Mahni
-Sari Koynek
-Sarı Bülbül
-Segah Tesnifleri
-Sen Menim Men Senin
-Senden Danishdi
-Sene Birce Sozum Var
-Seni Seven Baxislar
-Senin Ucun
-Senin Vuqarin Menem
-Sensen Ureyim
-Sevdigim Gız
-Sevmemek Olmaz
-Shebu Hicran
-Soyudler
-Tekce Umid Qalsin
-Tez Gel
-Tohfe
-Toy Olacaq
-Uzun Menden Niye Dondu
-Vaxt Var Idi
-Vağzalı Çalır
-Yasha Konul
-Yaylığım
-Yene O Bag Olaydi
-Çay Mahnısı-Gelsin Yemekten Gabag
-Ülker Gözlüm
-Üreyim Mahni Kimin
-İlk Eşqim
-Şeki


sanatçı hakkında


20 Ekim 1922'de Bakü'de doğmuş ve 50 yıllık müzik yaşamından sonra 7 Şubat1993'te ölmüştür. İlk olarak H.Sarabskin Müzik Okulunda okumuş 1938-1945 yılları arasında Devlet Mahnı ve Raks Ensemble'nın solisti, 1945 yılından sonra da Azerbaycan Devlet Filarmoni'nin solistliğini yapmıştır. Sesi konusunda söylenebilecek çok şey vardır: ilk göze çarpanlar: içli; kolayca hislerine kapılan; coşkun; heyecanlı; müteessir edici; dokunaklı diye sayabiliriz. Ayrıca yüksek vokal gücü ve doğaçlama yeteneğinin olması onu ayrı bir yere koyar.

Azerice söylersek; "Azərbaycan vokal məktəbinin şanlı yetirmələrinin en başta gelen" bu kadının sesi nedense bana çok dokunuyor, azeri olarak tek bir sanatçı seçeceksin deseler sanırım Elekberovayı seçerdim.. (siz aynı tadı bulamayabilirsiniz-bu başlık benim için zaten:)
sanırım bütün parçalarını biraraya toplayabildim, bazılarının ses kaliteleri kötü, bozuk olanları bile var, ama yaşadığı dönem ve imkanları göz önüne alınırsa bu kusurları göz ardı edebiliriz..

senfonik azeri severler için..


"men onu dan ulduzu,
nazlı şafaq sanardım.
kime inanmasam da,
bir ona inanardım.

ah qabahatim böyükdür,
ay eller dünen axşam, dünen axşam çağı.
billur kimi bir ürek,
bir könül sındırmışam

o bir qaranquş kimi,
qelbimde yuva qurdu.
acı dilim qurusun,
dilim uçurdu onu.

ah qabahatim böyükdür,
ay eller dünen axşam, dünen axşam çağı.
billur kimi bir ürek,
bir könül sındırmışam.."

çevirmeye çalıştım..


"ben onu nazlı bir seher yıldızı sanırdım
hiçkimseye değil bir ona inanırdım
suçum büyük, dün akşam biterken
billur gibi bir yüreği kırdım

o bir kırlangıç gibi kalbime yuva kurmuşken
acı bir sözüm uçurdu onu.."


0 yorum:

Yorum Gönder

ku ba ba..

Mitolojide, ay Kibele'nin simgesidir, zira o, aynı zamanda, aytanrıçasıdır da... ... Anadolu uygarlıkları içinde en dikkat çekici özelliklere sahip olan Kibele, aynı zamanda "Kubile", " Agdistis" "Artemis" ,"Vuruşemu", "Hepat" ve Frigler'de KUBABA olarak bilinir. ... O dönemde toplumda kadın erkeğe eşdeğer konumdaydı ve " Kybele" ismi de bu inancı simgelemektedir. ... Bu blog ise kadına ve müziğe yani, hayatı besleyen iki kaynağa adanmıştır..